دانش‌آموزان نخبه مقطع متوسطه استان نجف اشرف در ضیافت آستان مقدس علوی

اساتيد و دانش‌آموزان مقطع متوسطه مدارس نمونه نجف اشرف از طرح‌ها و برنامه‌هاى گسترده آستان مقدس علوى بازديد كردند. اين طرح‌ها و برنامه‌ها شامل زيارت بارگاه مطهر امیرالمؤمنین علیه‌السلام، بازديد از كتابخانه روضه حيدری و حضور در سخنرانى آموزشى بود. افزون بر آن، شرکت‌کنندگان در برنامه بازديد از اماكن ديدنى صحن آستان مقدس علوى نیز شرکت کردند که توسط بخش روابط عمومى آستان مقدس علوی در نظر گرفته شده بود.

 

«عبدالهادى ابراهيمى»، عضو هیئت مدیره آستان مقدس علوى درباره اين برنامه و بازديد دانش‌آموزان و ديدار با آنان گفت: «پس از دیدار با دانش‌آموزان نخبه، آنها در سخنرانى آموزشى درباره معمارى بارگاه مطهر و مهم‌ترين آثار نمادين آن شرکت کردند. این سخنرانى درباره آثارى بود كه وجه تمايز اين بارگاه شريف از دیگر بارگاه‌هاى مقدس است. پس از آن هم دانش‌آموزان در سخنرانى مذهبى شرکت کردند که توسط “شیخ کرار خفاجی”، مسئول معاونت امور دينى آستان علوی ایراد شد.»

 

از سوی ديگر، «حمزه سعيدى»، راهنماى امور تربيتى و رئيس هيئت بازديدكننده ضمن تقدیر و تشکر از آستان مقدس علوى برای استقبال خوب و برنامه‌هاى برگزارشده براى دانش‌آموزان، خواستار گسترش‌ همكاری ميان اداره آموزش و پروش استان نجف اشرف و آستان مقدس علوى براى برگزارى چنين بازديدهاى فرهنگى و ديدارهاى علمى در بارگاه مطهر اميرالمؤمنین عليه‌السلام شد.

 

آستان مقدس علوى علاوه بر مشارکت در برنامه‌ها و رويدادهاى علمى و فرهنگى، خود نیز در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددى برگزار می‌کند. یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس علوی، حمايت و مشارکت در پويشى به نام «علی ابونا»(‎على پدرما) است که براى حمايت از دانش‌آموزان صدها مدرسه در 11 استان عراق اجرا مى‌شود.

 

مطالب مرتبط
ثبت نظر