آغاز مرحله اجرايى طرح ساخت مسكن قنبر 2 توسط آستان مقدس علوی

نیروهای فنی و مهندسى آستان مقدس علوى خاکبردارى و گودبردارى طرح ساخت مجتمع مسكونى قنبر 2 را آغاز كردند. اين اقدام پس از پايان مطالعات و نقشه‌بردارى‌هاى مرتبط با طرح و صدور مجوز و موافقت‌هاى ادارى و فنى صورت مى‌گيرد. اين مجتمع از جمله طرح‌هاى ويژه آستان مقدس علوی است که در موقعيتى راهبردى اجرای آن آغاز شده است و همه اصول مهندسی و فنى ساختمان‌سازى در آن اجرا می‌شود.

 

مساحت 37 هكتارى طرح

«علاء احمد كاظم دوش»، عضو هیئت مدیره آستان مقدس علوى و ناظر بر امور مهندسى و فنى طرح با اشاره به حمايت و پيگيرى توليت آستان مقدس علوى جهت اجرای طرح مجتمع مسكونى قنبر 2 تصريح كرد: «این طرح در مساحتی بالغ بر 37 هكتار اجرا می‌شود و برای اجرای هرچه بهتر آن كميته‌هاى متعددی تشکیل شدند.»

وی هدف از اجرای این طرح مسکونی را حمايت از خادمان آستان مقدس علوى عنوان کرد و افزود: «حمایت همه جانبه از خادمان آستان ادامه دارد. این حمایت‌ها چند مرحله‌ای است و نخستین مرحله آن بهبود درآمد میاهانه خادمان است. مرحله دوم طرح حمایت آستان مقدس علوی از خادمان این آستان بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعى آنان است و طرح قنبر 2 در همین راستا درحال اجراست.»

 

دوش افزود: «نقشه‌هاى اصلى ساخت اين مجتمع توسط نیروی فنی و مهندسى آستان مقدس علوى آماده شده است. اين نقشه‌ها شامل نقشه واحدهاى مسكونى، مراکز آموزشی، زيرساخت‌ها و تمامى موارد خدماتى و لجستیکی مورد نياز اين مجتمع است.»

وی تأکید کرد: «در حال حاضر درحال بررسى پيشنهادات شركت‌هاى متعدد براى تحويل اجراى طرح به آنان هستیم.»

 

آغاز مرحله اجرايى طرح ساخت مسكن قنبر 2 توسط آستان مقدس علوی

 

تكميل 70‎%‎ از خاکبرداری و گودبرداری طرح

از سوي ديگر، «سعد جبوری»، مهندس مشاور اين طرح ضمن تأكيد بر پايان 70‎%‎ از خاکبرداری و گودبرداری اولیه طرح در مساحت موردنظر و آمادگى اجرای مرحله دوم طرح، اظهار داشت: «اكنون ما در مرحله اجرای زيرساخت‌هاى طرح از جمله شبكه برق و راه‌هاى ارتباطى و بررسى‌هاى توپوگرافى مورد نیاز هستیم.»

 

موقعیت راهبردى

جبورى در ادامه خاطرنشان كرد: «خاکبردارى و گودبردارى این طرح ظرف 10 روز آينده به پايان خواهد رسيد. پس از آن براى مرحله بعد آماده مى‌شويم.»

همچنين وى در اظهارات خود به موقعيت راهبردى اين مجتمع اشاره كرد و توضیح داد: «اطراف این مجتمع 4 خيابان اصلى به عرض 60 متر احداث خواهد شد و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجتمع است که آن را از دیگر مجتمع‌ها متمایز می‌کند.»

 

افزايش تلاش‌ها

جبورى در ادامه با يادآورى مراحل انجام شده گفت: «خاکبرداری و گودبرداری با استفاده از 25 دستگاه ماشین‌ ساختمان‌سازی در سه مرحله انجام شد. مرحله اول انتقال نخاله‌ها، مرحله دوم انجام اصلاحات توسط ماشين‌آلات سنگين و سبک مهندسى و مرحله سوم خاکبرداری و گودبرداری بود.»

 

طرح ساخت مجتمع مسكونى قنبر 2 از جمله طرح‌های توليت آستان مقدس علوى است. اين مجتمع شامل 2500 واحد مسكونى ویژه خادمان آستان علوی است تا بخشی از بار مشكلات معیشتی از جمله مسكن را از دوش آنان بردارد.

 

مطالب مرتبط
ثبت نظر