برگزارى دوره آموزش قرائت و حفظ قرآن كريم با مشارکت 800 بانوی داوطلب

دارالقرآن الكريم بانوان وابسته به معاونت امور دينى آستان مقدس علوى، دوره‌‌های قرآنى تخصصى و عمومى متعددی برای بانوان علاقمند برگزار می‌کند. هدف اين دوره‌ها، حفظ و آموزش قرائت صحيح قرآن كريم توسط کارشناسان آستان مقدس علوى است.

 

مشاركت 800 بانوی داوطلب

 

«بشرى صباغ»، مسئول دارالقرآن الكريم بانوان آستان علوی با اشاره به توجه آستان به امر آموزش و حفظ قرآن كريم براى بانوان تصريح كرد: «در این راستا، دارالقرآن الكريم بانوان یک دوره آموزش قرآن كريم، به روش تفكيكى و از راه دور برگزار كرد. در اين دوره 800 داوطلب شركت داشتند. داوطلبان پس از تعیین سطح تحت نظر اساتید متخصص آموزش دیدند. این دوره دو روز در هفته و به مدت 5 ماه برگزار شد».

 

آزمون‌های حضورى

 

صباغ در ادامه خاطرنشان كرد: «شرکت‌کنندگان در این دوره، پس از پايان حفظ جزء پنجم قرآن كريم، در آزمون‌های حضوری شرکت کردند. این آزمون‌ها توسط كميته‌ تخصصى آستان مقدس علوی برگزار شد که بر آن‌ها نظارت شفاهى و كتبى داشتند.»

 

گسترش فرهنگ قرآنى

 

مسئول دارالقرآن الكريم بانوان آستان مقدس علوی با اشاره به تأکیدات توليت آستان برای برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزش قرآن کریم، افزود: «اين برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی از جمله اهداف والای آستان مقدس علوی برای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در میان بانوان است. به همین منظور دارالقرآن الكريم بانوان آستان تلاش می‌کند، دوره‌های آموزشی مختلفی چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی برگزار کند.»

 

دارالقرآن الكريم بانوان آستان مقدس علوی سالانه دوره‌ها و برنامه‌هاى قرآنى متعدد و مختلفی را براى بانوان به صورت حضورى و مجازى، با مشاركت صدها بانو از داخل و خارج عراق برگزار مى‌كند.

 

مطالب مرتبط
ثبت نظر