برگزارى سفرهاى علمى براى مهدكودک‌ها از سوی آستان مقدس علوی

«مركز تعلیم و تربیت النباء العظيم» وابسته به آستان مقدس علوى، در راستای دغدغه‌مندى و اهميت این آستان به اقشار مختلف جامعه، از جمله کودکان و با هدف افزايش آگاهى علمى این طیف از جامعه و تشويق آنان به كسب اطلاعات ميدانى از علوم مختلف، انجام بحث و گفتگوی آزاد، آمادگی براى ورود به مقطع تحصيلى جديد در دوره ابتدايى و ايجاد فضايى شاد و با نشاط، اقدام به برگزارى سفرهاى علمى و تفريحى براى آنان كرده است.

 

اهتمام ويژه به كودكان

 

«آلاء بديرى»، مسئول مركز النباء العظيم با اشاره به نزديک شدن به پايان سال تحصيلى در اين‌باره تصريح كرد: «دایره مهدكودک‌های مركز النباء العظيم، اين سفر تفريحى را براى كودكان مهدكوک “احباب الامير” برگزار كرد. اين اقدام به عنوان بخشى از برنامه و توجه آستان مقدس علوى به كودكان، به ويژه برگزاری سفرهاى علمى و تفريحى برای آنان‌ است.»

 

اهميت به قشر معلمان و مربيان

 

بديرى همچنين بر توجه مركز النباء العظيم به پرسنل وزارت آموزش و پرورش و كادر آموزشی مدارس تأكيد كرد. وى در اين خصوص گفت: «تلاش می‌شود، اين توجه و اهتمام با ميزبانى از صدها نفر از آنان در ده‌ها كارگاه آموزشى تخصصى در زمينه‌هاى مختلف اخلاقى، تربيتى، عقيدتى، عملى و علمى و با هدف ايجاد شخصيتى علمى براى معلمان و مربيان و پرورش استعدادهاى آنان در زمينه روش‌هاى نوين آموزش تجسم عینی یابد.»

 

 

دوره‌ها و سفرهای دانش‌آموزی

 

بديرى در ادامه گفت: «بخشى از دغدغه‌مندى‌هاى اين مركز، ميزبانى از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصيلى، فارغ التحصيلان، مهدكوک‌ها و ریشه‌کن کردن بى‌سوادى است. تلاش می‌شود، این اهداف با ميزبانى از آنان در فراخوان‌هاى مختلف فرهنگى و تربيتى و برگزاری دوره‌هاى متعدد، كارگاه‌هاى آموزشى رایگان و سفرهاى تفريحى محقق شود.»

وى اظهار داشت: «آستان مقدس علوى از طريق اين مركز برنامه ويژه‌اى براى برگزارى كارگاه‌ها، دوره‌ها و سفرهاى علمى براى دانش‌آموزان استان نجف و دیگر استان‌ها دارد. همچنين هماهنگى براى ميزبانى از دانش‌آموزان استان‌هاى مختلف عراق براى آشنایی با طرح‌های آستان مقدس علوى و مراكز علمى و پژوهشى آن و برگزارى دوره‌هاى مذهبی و اخلاقى ادامه دارد.»

 

همايش باب العلم

 

در پايان بديرى به برگزارى همايش تربيتى «باب العلم»(دروازه دانش) در سال 2023 اشاره كرد. در اين همايش برنامه‌هاى آموزشى، پرورشى، فرهنگى و هنرى برگزار شد.

 

مركز تعلیم و تربیت النباء العظيم در سال 2019 با عنوان بخش آموزش و پرورش آستان مقدس علوی تشکیل شد. «سیدعيسى خرسان»، توليت آستان مقدس علوى سهم بسزایی در رشد و شکوفایی این بخش به ویژه در سال 2021 داشت تا النباء العظیم در کنار حمايت از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مهدكودک‌ها، نقش مهمی در ریشه‌کنی بى‌سوادى در عراق ایفا کند.

طبق آمارهای وزارت آموزش پرورش، جمعیت دانش‌آموزی عراق در سال 2022 بالغ بر 13 ميليون نفر با 750 هزار آموزگار و مربی در مقاطع مختلف تحصیلی بود.

 

مطالب مرتبط
ثبت نظر