آستان علوی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی جشنی مردمی برگزار کرد

آستان مقدس علوی به مناسبت میلاد فرخنده کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام و در راستای عنایت‌های پدرانه خود نسبت به برگزاری برنامه‌ها و انجام فعالیت‌های مختلف، جشن مردمی مفرحی در شب میلاد امام حسن برگزار کرد. این مراسم در صحن حیدری و با حضور گسترده زائران و جمعی از نخبگان، شعرا و خدمتگزاران اهل بیت برگزار شد.

 

اجرای سرود و شعرخوانی

 

«حیدر عیساوی»، رئیس کمیته فعالیت‌ها و مناسبت‌های آستان مقدس علوی گفت: «به همت تولیت آستان مقدس علوی جشن مردمی مفرحی با حضور جمعی از شاعران و پیشکسوتان و دوستداران اهل بیت‌علیهم‌السلام برگزار شد.»

 

انجام فعالیت‌های مختلف به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی

 

عیساوی خاطر نشان کرد: «این جشن مردمی از جمله فعالیت‌های آستان علوی در این شب مبارک بود. مراسم با برپایی ضیافت افطاری و توزیع بیش از (2500) وعده غذای تبرکی در تالار محسن صحن حضرت فاطمه الزهرا‌سلام‌الله‌علیها آغاز شد. پیش از آن نیز هزاران شاخه گل طبیعی در صحن حضرت معصومه‌‌سلام‌الله‌علیها توزیع شد.»

وی افزود: «علاوه ‌براین آستان مقدس علوی هزاران وعده غذای تبرکی از جمله سبدهای غذایی و اقلام غیرنقدی بین خانواده‌های نیازمند، ایتام، افراد با نیازهای ویژه و مهمانان خانه‌سالمندان توزیع کرد. افزون بر آن فعالیت‌های مختلف فرهنگی و محفل مرکزی قرآنی همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی برگزار شد.»

 

توزیع هدایا بین زائرین

 

عیساوی خاطرنشان کرد:«خادمان حرم مطهر امیرالمؤمنین‌علیه‌السلام مراسم زیارت صبحگاهی به مناسبت این میلاد فرخنده را برگزار کردند. در این مراسم، خادمان از برکات امیرالمؤمنین بین خیل عظیم زوار توزیع کردند که از داخل و خارج عراق برای زیارت امیرالمؤمنین مشرف شده بودند.»

 

مطالب مرتبط
ثبت نظر